Outsourcede læring: Er du klar til at lære BPO?

Som business verden kommer en periode med hyper-konkurrenceevne, underkastes hver forretningsproces til undersøgelse og mulig omstrukturering. Vi har allerede set outsourcing og offshoring anvendes i et omfang, hvad ingen ville have drømt om et par år siden. McDonalds test offshoring af sin drive-thru proces til Indien. Hvad med “vil du frites med der?” med en New Delhi accent?
Selv om McDonalds test af business proces outsourcing (BPO) har vakt en del opsigt, er det kun begyndelsen. Hvad der startede som outsourcing af et par grundlæggende forretningsprocesser, såsom løn eller debitor, er vokset til en “bevægelse”. Ingen internt udført forretningsproces er “sikker.”
IT, finans, supply chain management og customer relationship management har været udliciteret. Hvorfor ikke læring proces?
Labor omkostninger i de vestlige lande er ude af kontrol. Amerikanske, tyske og franske arbejdere er betalt for meget. For at konkurrere med de asiatiske lande, bør vestlige virksomheder gøres mere effektive. Styring af omkostninger (og forblive konkurrencedygtige) vil kræve outsourcing af ineffektive forretningsprocesser.
Så hvad er “Learning BPO?” Den bedste definition er Hap Brakeley i Accenture læring. I læring overstyrmand (April 2005, s. 4), Brakeley defineret læring BPO som:
“en bred vifte af relationer, organisationer opretter med en ekstern service virksomhed til at overføre og/eller deler ansvaret for den vellykkede drift af funktionen læring: design, udvikling, levering, administration, måling, og rapportering.”
Brakeley gik at tale om vifte af muligheder for læring BPO:
“Relationen outsourcing kan være så simpelt som outsourcing indlæring managementsystem og læring administration ansvar (undertiden kaldet ud tasking) eller så kompliceret som at arrangere til et eksternt firma til at planlægge og levere hele Enterprise læring funktion, som omfatter en organisations komplet værdikæden fra medarbejdere til kunderne som kanalpartnere.”
Hvor meget af læringsprocessen skal organisationen outsource? Er du klar over hvad outsourcing muligheder er tilgængelige for din organisation? Naturligvis, kan du anmode din indre udbydere for en objektiv vurdering af eksterne ressourcer. Vær forberedt på stærk modstand mod forandring når de overvejer læring BPO.
Du kan læse Se Brakeleys hele artiklen på læring BPO April 2005-udgaven af læring overstyrmand.
Du kan læse Se mere om at overvinde modstand mod forandringer min særberetning på


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *