5 trin til at identificere kerneprocesser

Del to af oprettelse af veldefinerede processer
Serien
Del 1:
Næste uge: gennemførelse
Sidste uge, har vi rejst spørgsmålet: Hvordan kan du vide hvor man skal begynde? Hvordan kan du identificere et hul i en af virksomhedens centrale processer?
Svaret: Følg pengene sporet…
Men hvordan kan du følge pengene sporet, og hvad vil det betyde for din virksomhed? For at besvare dette, lad os se på fem trin til at identificere din kerneprocesser og eventuelle behov for forandring.
Trin 1: Define din forretningsmodel
Følgende spørgsmål kan lyde meget grundlæggende, men du skal først spørge dig selv: hvilken virksomhed er jeg i? Vil du spørge, fordi du ønsker at følge pengene sporet: at identificere præcis hvordan du tjene penge og hvor disse indtægter kommer. Og dette også definerer din forretningsmodel, som beskriver, hvordan du tjene penge. Ved at undersøge din forretningsmodel (herunder mission og vision erklæringer), ser du ikke kun hvordan du kan tjene penge, men også hvordan du skal tjene penge. Med andre ord, hvad burde ske i din virksomhed til at øge omsætning – men ikke er og hvorfor?
Trin 2: Opret en proces kort
Når du har kigget på din forretningsmodel, fortsætte med at følge pengene sporet og identificere virksomhedens centrale processer i kontanter til kontanter cyklus. Ved at gøre dette kan du se hvilke processer er mest afgørende for den samlede succes af din virksomhed.
Dernæst tilslut kerneprocesser i en procesoversigten. Link leverandører, input, output og kunder sammen for at se de samlede kontante konvertering cyklus. Lad os undersøge et høj niveau procesoversigten.
Her har vi den komplette business cyklus af en typisk virksomhed ved hjælp af metoden SIPOC, som forbinder leverandører til input til processer til udgange til kunder. For at illustrere, en typisk procesoversigten strømmer ud fra venstre mod højre: en leverandør forbinder input indkøb med processen af lager og produktion salg, som er derefter forbundet til kunden. Derfra, cyklussen også strømmer tilbage fra højre til venstre: kunden tilknyttet processen med fremstilling til Input kreditor Output tilgodehavender og endelig til leverandøren.
Med dette kan du se afdelinger gennem hvilke pengestrømme. Og når du identificere og opdele virksomhedens centrale processer, du er tættere på at besvare spørgsmålet: hvilken proces starter jeg forbedre?
Trin 3: Undersøge årsregnskab
Nu fortsætte ad pengene sporet ved at kigge på dine regnskaber, herunder den balance, resultatopgørelse og likviditetsopgørelse. Regnskabet viser, hvor dine penge er hober sig op, lidt ligesom et snap shot af hvad din hastighed er i øjeblikket.
For eksempel, i en produktionsvirksomhed, kan du bestemme, hvis der er lange ventetider mellem salgs eller lange leveringstider – begge er tydeligt i lageret. Og lageret (som det ses i regnskabet) viser ogsÃ¥ virkningerne af tid – og om din proces hastighed (dvs. en langsom proces i konvertering cyklus, forÃ¥rsager lang føre og ventetider) forÃ¥rsager en bunke op i regnskabet. Spørg dig selv: “er min processer hurtigt nok til at gøre mine kunder lykkelige?”
Trin 4: Angiv hastighed
Hastigheden er den hastighed, hvormed dit system fungerer i øjeblikket f.eks. varer, der leveres til tiden og lydhørhed over for ordrer. For at designe en effektiv proces, skal du kende sæt hastigheden, som organisationen skal opretholde god kundetilfredshed. Hvis dit lager proces har en lang cyklustid, begynder med råvarer og slutter med kunden, så dette kunne være en indikation af en lav hastighed. Kunder sat tempoet, og de vil fortælle dig, hvis hastigheden af produkt turnaround er tilstrækkelig. Og så virksomheder skal beregne hvad at tempoet er at gøre gæster glade.
Trin 5: Bestemme gearing
Det sidste element i følge pengene sporet er at gennemgå gearing – hvilke procesforbedring vil skabe den stærkeste afkast på investering (ROI)? Holde betragtning både tid og penge, og bestemme, hvilken proces ineffektivitet forbruger alle dine kontanter. Derfor er denne proces spise væk dine penge, og skal det være? Men husk på, også elementet af risiko: Hvad sker der, hvis jeg foretager en ændring, og hvad sker der, hvis jeg foretager ingen ændring?
For måle dit Investeringsafkast behov, undersøge de fem dele, vi har diskuteret indtil nu: din forretningsmodel, processen kort, din årsregnskab, hastighed og gearing til at gøre dine gæster glade. Svar på disse fem spørgsmål, og du skal vide hvor man skal begynde.
Lad os se pÃ¥ et eksempel i play…
Anmeld en Case Study af centrale forretningsprocesser
En produktionsvirksomhed, der er interesseret i ISO 9001 quality blev oplever dårlig kundeservice og meget lav lagerbeholdning sving, og havde brug for hjælp. Selskabets opfattes problem var ikke at de bar for meget lager, men i stedet, at de havde dårlig kunde service og medarbejdernes ydeevne i forarbejdning og opfylde ordrer i tide. På grund af dette, de ville have os til at fokusere på disse områder. Men med sådan en bunke op af lageret så vi et rødt flag. Og vi bad selskabet: hvor er den egentlige årsag til problemet?
Da vi tog et yderligere blik, så vi straks en sammenhæng mellem dårlig salg kundeservice og et stort lager af lageret. Selskabets produktion cyklus effektivitet var så lav, at det skabte en opfattede behov for højere lager. Og kunder var ikke glad på grund af lange ventetider til at modtage de produkter, som de havde bestilt. Med andre ord ikke var kunder får den hastighed, som de havde forventet og ønsket.
Virksomheden insisterede på, at der skal mere lager at holde gæsterne glade. Men dette er blot endnu en forbinding til at fastsætte symptom på problemet og ikke den egentlige årsag.
Inventory er et resultat af de indkøb, fremstilling og salg cykler. Og så vi undersøgt financials, business model og ordning hastighed af virksomheden. Derfra vi skabt en proces kort over disse tre centrale processer, samt defineret virksomhedens gearing punkter, der sikrer en sund ROI for procesændringer. Vi beregnet en forbedring af fem gange i hastighed. Ved at fjerne var ineffektivitet ud af systemet, beholdning faldt betydeligt, vender steg kraftigt og kunder glade. Vi bidrog til at reducere den samlede beholdning. Og vi også bidraget til at øge hastigheden på lager cyklus ved at fokusere på indkøb, fremstilling og salg.
Oprette en analyse af kompetencekløft
Og så med dette eksempel, kan vi nu besvare vores oprindelige spørgsmål: hvor skal du begynde? Som vi har drøftet, Følg pengene sporet gennem de fem vigtigste skridt: definere din forretningsmodel, oprette en processen kort, undersøge årsregnskab, indstille hastighed og afgøre gearing. Men hvad trækker det hele sammen?
Vi trække alt dette sammen med en analyse af kompetencekløft. En operations vurdering (også kaldet en audit) resulterer i en mangelanalyse og denne betænkning af huller eller ineffektivitet, findes i systemet viser dig hvor du skal begynde at nå dit mål. En analyse af kompetencekløft hjælper dig med at identificere din kerneprocesser og performanceværdier i orden for dig at nå dine mål.
Se fremad
Næste gang, vil vi se pÃ¥ en mere dybtgÃ¥ende procesoversigten. Vi har identificeret hvor du skal begynde, men vi vil lære at oprette en proces kort – en af de vigtigste dokumenter du har brug for din virksomheds succes.
Du har tilladelse til at offentliggøre denne artikel gratis, så længe den hjælpekilde boks er inkluderet i artiklen. Hvis du kører min artikel, ville et svarbrev til sean@bizmanualz.com være meget værdsat. Denne artikel er 1,122 ord længe herunder ressource boks. Tak for din interesse.


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *